Om os

mytika kickstarter logo FUNDED.jpg

Sådan startede MTYIKA:Heimdal

Siden omkring 2015 har vi, to brødre, arbejdet med at lave vores eget rollespil. I 2018 blev det til en kickstarter på projektet MYTIKA:Heimdal, vores forslag til et t20-system og verden der understøtter hinanden. Målet var at skabe et t20-system, med elementer der understøtter den nordiske mytologi og verden. Projektet blev støttet med 32.000 kr., hvilket svarede til 170% af det oprindelige mål, der var sat for kickstarteren og hver en krone er gået til kunst. En stor succes, som forstærkede vores tro på, at der er plads til dansk rollespil. Det skulle dog vise sig, at vi på det tidspunkt havde undervurderet den mængde arbejde, der ligger i at skabe og producere en bog. Der har været nedture og opture undervejs i denne læringsproces, men med tiden er projektet vokset, og vi er gået fra én bog på cirka 300 sider til to bøger, på samlet set over 600 sider.

Vi vil have det dansksprogede rollespil tilbage!

Sprog skaber mening, og vi tror på, at et rollespil baseret på vores modersmål kan skabe mere fordybende, troværdige og levende eventyr og verdener for alle danske rollespillere. Der er bare noget over ord som “stridsmand”, “oksekærre” og “Kritisk-træf”.

grundbøger-render01.png

Smukt, indbydende og intuitivt

Kvalitet skaber stemning. Når man sidder med en bog, der er lækker at røre ved, stemningsfuld at se i og inspirerende at læse, så er vores oplevelse at kreativitet og indlevelse i spillet stiger. Derfor er bogens kunst i høj kvalitet og søger at skabe en indre forbindelse til verden med stemningsfyldte billeder og grafik. Samtidig er opsætningen visuelt intuitiv og beregnet til at sikre et bedre læseflow. Kvalitet i papir, indbinding og omslag sikrer, at de fysiske rammer ligeledes er i top. Målet er, at dette efterlader et samlet indtryk af mere end bare en bog.

Et modulbaseret system, så alle kan være med

Ønsker jeres spilgruppe mere fokus på selve rollespillet og mindre fokus på regler? Er i vilde med “the grind” og nyder jeres gruppe at min-makse jeres karakterer? Er jeres gruppe helt ny og ønsker at få introduceret nye regler løbende, eller er i en erfaren gruppe, der ønsker et så avanceret et regelsystem som muligt at udforske? Uanset hvilken af disse i kan nikke genkendende til, er det muligt. MYTIKAs modulbaserede regelsystem muliggør, at i som spilgruppe selv kan styre, hvor komplekse eller simple regler i ønsker.

Hvem er vi

tbro.jpg

Thorbjørn Kaels

Medejer og lead designer

Thorbjørn

Jeg er familiefar, med naturlig interesse for historie, samfund og psykologi. Herunder især de etiske dilemmaer som livet uværgerligt sætter os i. Derudover er jeg interesseret i alle former for spil. Brætspil i alle dets udformninger, fodbold og selvfølgelig rollespil.

Til hverdag arbejder jeg som socialpædagog på et psykiatrisk bosted. Jeg brænder især for at forstå den menneskelige psyke og hvordan vores sind og personlighed påvirker og definerer os mennesker og vores livsvalg - samt naturligvis for at se mennesker komme igennem en svær tid.

Jeg elsker at slippe kreativiteten løs, hvad enten det er som spiller, spilmester eller nu spildesigner. Jeg har spillet rollespil i over 25 år og har i årernes løb stuvet mere end 20 fysiske systemer sammen på mine reoler. Som rollespiller, er det især det at se spændende personligheder udvikle sig igennem narrative fortællinger og dybe historier, der driver mig. Som spilmester skal fortællingen have kant, og spillerne skal have følelsen af, at noget er på spil. Spilpersonernes handlinger skal have konsekvenser - både på lang og kort sigt.

I arbejdet med Skylarkgames, er min primære opgave at fortolke og skabe regler, samt skabe spændende og indlevende eventyr og karakterer til rollespil.

 
IMG_20190916_195323.jpg

Casper Kaels

Medejer og grafisk designer

Casper

Jeg er en glad og meget kreativ person, med stor interesse for musik, kunst, samfund, historie og den danske natur. Jeg holder utroligt meget af at udforske og vandre i det danske landskab, når vejret tillader det. I forlængelse heraf, har jeg en stor interesse for landkort og kartografi, og har tegnet eventyrkort lige så længe som jeg har spillet rollespil. Derudover er jeg så heldig at være legeonkel for min niece og tre nevøer.

Jeg er kandidatstuderende i Digital Design på Aarhus Universitet, hvor jeg studerer brugeroplevelsesdesign, human-computer-interaction (HCI), og forholdet mellem mennesker og digitale medier (med speciel interesse for overvågningsteknologier).

Jeg har spillet rollespil og brætspil i 19 år, og har igennem tiden spillet mange forskellige systemer. Det at skabe en verden med kort, personer og episke plotlinjer, for derefter at dykke ned i den som en Spilperson, og afdække dets mysterier, er det som jeg finder mest interessant ved rollespillet. Uagtet om det er min egen eller en andens verden, der udforskes.

 I arbejdet med Skylarkgames er min primære opgave at være grafisk facilitator, samt at tegne kort og beskrive verdener, der spilles i.